Wednesday, February 11, 2009

Test Track Jamboree With KHTP MTB Club

ahad 08/02/2009, meter nih dah bersedia untuk mencatatkan jarak kayuhan untuk hari ini. kata tok mulu, kami geng gerek gunung dijemput oleh KHTP untuk try trek untuk jamboree bln 3 nanti,. pagi seawal tujuh pagi semua geng mountain pedalar dah berjanji nak berkumpul kat petronas Sg. Kob... aku bersama haikal dan wawan sampai tepat jam tujuh pagi kat stesen petronas sg. kob... hati rasa berat nak mai hari nih..bukannya apa ...mak ngan bapak aku ada kat umah baru sampai dari alor star kelmarin..tapi disebabkan kaki ni dah gatai nak kayuh..aku mintak izin depa la nak kuar kayuh gak...bini aku lak dah buat muka muncung tanda tak setuju.. mak ngan bapak aku memang tak kisah..dia tau anak dia camana...thehehe.. sesampai kami kat petronas ada la dua tiga org. ahli mountain pedalar dah sampai..tapi ada keta ja org. mana pi tak tau.. pelik pelik... bila aku call shahrul baru aku tau depa kat mana...

tu tengok tuh berkumpul ramai2 kat tandas blakang petronas tuh ...theheh.. "mari berak beramai2" abg wan...theheh berak pun nak bergroup...sehati tui geng gerek gunung nih...
rupa2nya kena pi atas skit dari petronas tuh ada tempat parking dan stating point kat sana...
waddy baru sampai..ngan muatan 2 bijik merida....kelam kabut gak dia ...mungkin ingat dah lambat.
sebahgian dari peserta dah sampai...tok mulu lak dah ready turunkan kuda besi beliau..tak sabaq nampak...
"aduihhh...ni sapa yang lempaq beskal kat tengah jalan nih...jadi cekam kuku la kaki aku nih..aduih...tersepak pedal la plak.." bro warry..
parking secara sandar menyandar adalah altenatif terbaik untuk mengelakkan basikal dilempar tak tentu hala di tengah jalan dan disepak oleh org...kan bro warry kan?...thehehe
"wei depa dah balun makan dah kat dalam nu" abg wan..."nadzri jom makan jom"haikal...
mentang2 la basikal sama brand makan pun nak dok skali...
"alamak telekat bihun" odd... "hang makan tak pepak dulu ka?" waddy...thhehee...
shahrul yg sedang kontrol mancho dgn selamba menghabiskan karipap pusing kelapan beliau...
pinggan bro jais dah clear....pinggan bro maskut lak masih banyak makanan perlu dihabiskan... banyak tuh donat ada cucuq badak ada bihun ada, teloq goreng pun ada...huh berbaloi rm15 hinggit...thehehe...
"bro warry kalau tak abih, amik boh lam beg nih..buat bekai..."odd.. "tarak ..tarak ni aku punya" bro warry... "nah amik ayaq minum skit lekat satni" phyezal..
ni teman kembar bianchi aku ..tapi cara parking dia songsang..nampak tak ensem la..thehe ...
aik...? bang mat kata dia tak leh mai abih ni sapa??
"hampa semua kalau tak larat ikut aku ..ikut bro j dah la hheheehe.."shahrul
haikal ngan nadzri dok ushar shahrul ngan muka tak pueh hati...thehehe...
"ni dengaq na satni kayuh jangan pandang blakang kayuh laju2 ..." tok mulu
najeeeb dok impun tenaga la tuh...takut kena tinggal...
ok...kayuhan bermula...
ish..depa tu laju tuh...aku penat dah nih...
ni la peserta kita yang paling kecik dan muda..anak bro megat...respek la kuat dia macam bapaknya gak...
tuh nampak tuh melambak body guard dok follow....tapi sat ja la pas tuhh....ngan body guard semua kena kapiu....thehehe...
bro maskut sedang mengontrol kemachoan beliau....tah2 penat tak sangka dah tuh...kih...kih
semua dok kayuh ngan gaya tersendiri...layannnn......
masuk jalan off road si phyezal ni macam naik antu ja kayuh tak ingat dunia ...berdebu abih bianchi aku...
"alo alo...ada musuh yang perlu di over take kat depan...over" wawan
la kita kayuh tinggal semua org kat blakang ka?? mana marshal?? dia pun kena tinggal gak ka?? huh power sungguh geng mountain pedalar nih...thehehe...geng lain mana??
haaa...tudia marshal (3 dari kiri ) "nu depa ada kat blakang nuh tak jauh dah" marshal..
"aku tau la muka aku ensem..tapi jgn snap banyak sangat..nanti cair la bedak kat muka i nih.." bro j...."la apalak ni nak snap gambar peet la" phyezal......thehehe...
marshal hari nih abg brahim nama dia kalau tak salah aku la....ngan basikal harimaunya...
" depa dua beranak tuh mesti nak sabotaj aku tuh" shahrul... "satgi ikut babah kita potong shahrul masa dh ...lepas tuh ngan basikal dia skali kita potong hehe.." abg wan
abg zaini..ngah merehatkan diri beliau atas tar..."best oooo dok ataih bataih ni hangat ja juboq thehehe...."
pose dari dua org kuat mountain pedalar ..serupa tapi tak sama...hehehe..macam hero cita bobby la plak...kih..kih...
"abg kat mana ada bukit lagi? saya tak pueh llagi nih" shahrul
"ada2 sat kita pi" marshal KHTP
"isk cemana depa semua bleh cucuk angin aku ari nih? dah kuat depa nih semua" shahrul...
tu nampak tuh..tok mulu dua dari kiri...kayuh tak berenti lagi tu...tak pueh la tuh...asik kena tunggu org blakang ja mana nak pueh pun...hehehe...
phyezal asik senyum ja dari tadi...bro j dok buat lawak kot?...
"awat rasa cam nak temuntah ja nih?"najeeb... "najeeb hang ok ka? ka nak aku tolong kokko hang? thehehe..."wawan..
first check point, "mai makan pisang melengkung nih dulu ...sodap" bro j.. dekat sesikat gak la bro j blasah pisang nih..theheeh nak cover balik ...mintak bihun tak dapat....
"aku ingatkan aku sampai awai..depa pun dah sampai gak isk..." shahrul...
"makan pisang dulu pas ni kita kayuh balik" tok mulu.
nilah tempat berteduh paling strategik dari panas matahari..dah kat pukul 1 dah panas lit..lit.. dok tunggu org blakang tak sampai lagi..nak jalan dulu marshaal tak mau tunjuk jalan plak...huh
"padan muka hampa takdak tempat nak berteduh.." shahrul...
tengah ralit dok tunggu org blakang sampai...ada suara2 sumbang kata "wei stanby2 adik cik mat mai dah..amik gambaq dia oit"
"mat? mat mana? saya tak kenai dia aih..sapa dia tu ? lawyer? majistret? doktor? ka dia tu ninja? saya tak kenai sory...dia ensem ka? kalau tak ensem saya tak kenai la" hehe..
"tula aku dah kata dah dia tak kenai hampa nak tanya gak...haaa dapat habuan" bro j ...thehehe
sebelum balik kami di jamu nasi kat tempat berkelah ulu paip...makan ja la...
kesian kat bro botak tuh..dia bawak anak bini bekelah kat sini..tetiba kat seratus org berbasikal parking kat spot dia ....sory bader lain kali kami tak kacau dah...
cantik berkelah kat sini ..cukup sesuai bawak anak2...
selesai makan kami terus bertolak kat tempat mula tadi...tulah jarak kayuhan kami hari nih. aku nak kena rush balik cepat sebab mak ngan bapak aku ada kat umah...panas lak tuh pukul dua tengahari tuh...apa2 pun harapan kami agar pihak KHTP sukses dalam penganjuran jamboree pada 08/03/2009 nanti..

No comments:

Post a Comment