Sunday, February 8, 2009

Mari Renew Lesen MTB Beramai-Ramai BKT. Tokkun

Hari sabtu, 07/02/2009 jam 0800. Semua ahli gerek gunung dah sepakat nak naik tokkun, nak renew lesen. Macam biasa selalunya kalau janji pukul lapan nak start kayuh, tak semestinya tepat. Aku kui lapan baru oder roti canai kat taman jambu on da way nak pi tokkun. Apa2 pun kena lapik dulu..kalau tak...leh pancit ooo...hari ni aku pi tokkun bawak family skali...nak jalan naik ataih depa kata...tengah ralit dok tunggu oder sampai, bro jais bersama phyezal dan bro maskut sampai gak kat kedai roti canai taman jambu nih...ler..aku ingat aku dah lambat..rupa2nya depa tiga org pun lambat gak...."biaq pi kat depa la..biaq depa naik dulu , satgi kita ligan la" kata bro jais merujuk kepada ahli lain yang dah sampai dulu kat tokkun nuh... sesampai aku kat kaki bkt tokkun...ada lagi yg mai lambat macam kami gak...odd ngan abg mat pun baru sampai..apalagi dah sedia semua kayuh naik skali ler....
mula2 tu semua kayuh skali, tah waktu bila aku pun tak sedar, tengok2 aku kayuh sorang ja..sampai kat atas aku tengok dah ramai ahli dah sampai awal dulu...abg mat yang kayuh sama2 ngan aku pun dah sampai dulu..waktu bila dia potong aku pun aku tak sedar...thehehe..
ni semua lam gambar nih raja bukit ler nih..habaq mai bukit mana depa tak leh kayuh??..
shidi satu hari dua tiga kali naik pun tak rasa apa dah...."aku naik pakai gear nombot dua ja oit"
ni kawan2 baru yang dah lama sampai dari aku..kuat gak depa nih ..bro yg berdiri tuh, first time naik tokkun...bleh senyum lagi tuh...
yg nih...hhmm..aku segan nak komen la...thehehe..tuan dia saja bleh bagitau pose ni nama apa..
zahari berposing sambil tangan dok lam poket, shidi lak ngah garu ketiak, shahrul cam biasa ler..senyummm....murah rezeki hang..
"ni hampa nampak cam badan aku dah naik, sebenaqnya baju aku ni ketat la.."tok mulu ...thehe.
"line penuh, tapi aku call bini aku awat cam tak dak line ja nih??" abg mat "line kalau penuh tapi kedit takdak tepon sapa pun tak dapat" phyezal.....kih...kih ..kih..
tu ..nampak tak budak pakai baju kaler merah tuh...dia punya posing macam kenal ja..tapi dimana ya? jom kita tengok dekat skit bagi kompom..
hah...sah aku tau dah posing nih...hehehe aku rasa shamito dah terkenan la... ushar org sambil tangan dok kat blakang kih...kih....jangan mare aaa shamito gurau2 jer...
"nih nampak nih baju baru geng gerek gunung..sarjan keatas jer bleh dapat, prebet cam hampa jangan mimpi la.." abg mat...thehehe....
"nila power stick yg aku selalu guna untuk tambah power" bro warry.."huiyoo...macam tak caya jer..." nadzri..
lepas agak lama tunggu member lain nak sampai atas kami buat keputusan turun beramai2.. tepon org yg tak sampai lagi depa kata depa tak mau naik dah....
laju ooo...turun sampai gambar pun dah jadi tak sharp.....
ni kalau kena gaya dan teknik yg betul...boleh cecah 220kilometer sejam nih...tui tak nadzri..thehhe
abg wan kita pun laju gak turun tokkun...tengah layan dh tiba-tiba........
kami berselisih ngan bro ni....dok pulun naik sampai puncak lagi thehehe....semangat...takbirrr...
"tu hang tengok maskut tuh...huh ..huh...aku dah penat ajak turun balik dia tak mau ketegaq... nak nek gak...huh...huh ..." bro j marah kat maskut dalam keadaan penat tahap gaban...thehehe
maskut lak ngan selambanya terus kayuh naik ataih tanpa menoleh kearah bro j.. kih..kih...
"ih..ih...ketegaq sungguh maskut nih...mau tak mau aku kena ikut gak la nih..aduihh..."bro j... kihkih....
shahrul senyum je tengok telatah dua orang otai kami nih...punya nak bagi semangat kat depa dua org.. kami berpakat teman depa naik balik..semangat gerek gunung tak nah luntur... bukan dekat nak patah balik naik atas ..dekat sekilo gak la...

"aku dah kata kat hang maskut penat tahap gaban dah nih...tapi hang ketegaq nak nek gak..." bro j.
"apa penat plak aku relex jer tak penat pun...cuma urat lutut ni jer panas skit.."bro maskut
tu dia lagi dua orang peneman bro dua org tadi baru sampai..shidi ngan tok mulu..."parking sini jangan pi sana bagi ruang udara kat bro j ngan bro maskut nak menapas tuuu.."shaahrul..
"apa la penat org lain tak penat pun" shidi..

"aku pun rasa tak penat gak...hang penat ka jais??"tok mulu..thihehe..

"depa bukan penat..depa seap tenaga tu..lepas ni depa nak nek lagi lapan kali la..." c.hadi
"hah betui hang kata cikgu hadi ...kami bukan penat kami ngah seap energy nih keh..kehh.." bro m dan bro j kata....hmmm...dengar bleh caya jangan thehehe...."dah jom turun lama dah nih satni nak nek balik..."bro j..
sampai bawah depa hat tak power turun awai tadi tengah mentekedarah...hihi..."awat masin ni?" nadzri..
"tak mau masin meh sini aku perabih..." abg mat.
"makan betik ni la buat badan aku tambah cantik..hampa mana tau..." tok mulu...
"saya bukan nak bangga la tapi segan nak ceta..tengok la blakang baju pun ada tulih ooo...sarjan keatas je bleh pakai ni.."abg mat
"huih..ada tulih laaa...sempoi2" bro warry..
"lepaih nih aku ngan maskut nak nek atas balik...kalau hampa nak ikut..pastikan hampa tak pancit...ni kami nak nek buat kali kelapan untuk hari ni.." bro j...kih..kih..
"hmmm...nak nek lagi nu...depa ingat aku tak tau ...nek skali pun dah teketaq kepala.." haikal..
"saya nak balik dah hampa nak nek pi la..."c.hadi
"kurang2 lagi dua kali aku nak nek atas nuh.." bro j.... cikgu hadi lak buat tak dengar jer heheh.. phyezal lak dok heran tengok bro j dah nak jadi gaban kaler biru...kih...kih...
"ok maskut hang pi dulu...sat aku ikut.." bro j..
ni bro ni baru sampai..kami lak dah nak balik dah...
"clip kasut ni la dok bunyi ot..ek..ot..ek tadi ..bukan beskal..punya bunyi.." pyhezal..
"peet mai dekat skit..aku nak tunjuk kat hang...jgn bagi tau org.." bro warry
"ni nampak luka ni..luka ni la buat aku tak power tadi.." bro warry... patut la pun ...kalau hari lain mau bertiang bro warry ni tinggal aku ..cedera rupanya...
"wei dah la tuh toksah dok merepek dah...balik..."bang mat.. lepas penat dah ilang kami pun beredar dengan hati yang puas..bang mat buat aku tersedar dah nak tengahari rupanya.. apalagi balik la..harap2 lesen nih boleh bertahan buat dua tiga hari lagi..nanti boleh mai naik lain..tak mai tokkun macam tak sah jer naik M TB nih.. betui dak kawan2 ? ok sampai jumpa lagi... esok pi Sg. Kob lak ...kayuh...jangan tak kayuh..hidup gerek gunung.

No comments:

Post a Comment