Wednesday, February 11, 2009

Mari bergotong royong untuk memudahkan kayuhan anda..

gambar kat ataih nih, hanya hiasan semata.. tapi inilah antara jalan yang akan dibuka tak lama lagi untuk menguji para mountain pedalar yang tegar@ketegaq..hehehe...kalau anda mempunyai penglihatan dan akal yang cergas beserta kuda besi pakej ringan...aksi inilah akan menjadi pilihan anda bila paru2 dah terhimpit tahap maksima...thehehe....
sebelum trek ini dibuka, para ahli mountain pedalar mengambil alternatif untuk bergotong royong membersihkan laluan kayuhan untuk kepuasan maksima kepada semua mtb raider tanpa ganguan semasa sibuk berkayuh..inilah serba sikit pic yang aku sempat ambil semasa bergotong royong.... dengan tenaga 3 bijik 4x4 dan 3 bijik moto kami redah utan buat jalan..
ahli2 mountain pedalar memang ramai, tapi yang hadir untuk gotong royong nih cuma 10 org.. mungkin hari ni banyak diantara mereka kapiu kot..theheh tak leh kuar umah lerrr.. yer la kuar umah tiga hari berturut2 mana tak kapiu...aku pun dah hampir terkapiu dah...
zahari sedang khusyuk menanda jalan ngan tape merah putih sumbangan bro j..."kalau tak tanda nanti sesat lak" zahari.....ikatan reben ka zahari?
bro shidi memang nampak bersemangat ari nih..."aku semalam tak leh tidoq dok teringat trek nih.. best ooo" shidi....
kerja2... tu tande@supervisor dok tengok tuh...kih...kihh..potong gaji kang...
org2 kerja bro jais...memang best semua semangat macam boss depa gak...bergotong royong tak kira penat....cayalah...
"ni ada lubang nih nak kambuih ka bro j?"zahari....."kena kambuih la satni tertunggin anak org sapa nak jawap?" bro j ngah berdiscus ngan zahari...
laluan nih asalnya nampak kecik ja ..tapi bila dah tebas sepuluh beskal lalu secara beriringan pun lepas...luas..
"saya pelik betui la, kalau masuk utan ja musti line tak clear..nak tipon tuan tanah kedaung camana..nak mintak permision tebas ladang dia nih...aduihh.."abg mat
"tu bro j nampak tuh, saya besa kayuh down hill kat sini punya laju..saya tak sedar..tup tup lekat kat pokok sawit kat bukit blah sana nu..sakit ooo.."abg mat.... dua org kuat sedang berchit chat..
climb atau dh..spot nih memang best of the best...u all tunggu jer..nanti semua bleh rasa..
"jom kita cangkul kat bawah nu plak bagi senang org nak kayuh"zahari..
jalan ramai2 turun kebawah, tengok apa lagi patut kita trim...
"saya rasa cam nak potong bagi rapat ja pokok sawit tu ok ka?"shidi...."hang jangan buat pasai shidi oiii...ni kita mai tebas nih pun tuan tanah tak tau lagi nih...satni dia saman aku cemana?" abg mat
mari kita mengecat....tok mulu was here....thehehe....
"nih pokok nih awat tak tebas lagi??kacau org nih satni bleh tekena mata org nih"abg mat..
"huh... nasib baik ada golok ninja nih ..boleh aku tebas pokok tuh.."
org lain redah belukar masuk belukar tak kena pacat pun...aku yg tak berapa redah ni plak yang terkena pacat...eeee...i geli u..thehhee
"aduih matahari dah tinggi nih panas ...jom perabih skit lagi ..nanti kita sambung minggu depan lak" bro jais
abg mat sedang menunjukkan jalan gaya ninja kat bro j.....bro j lak tunjuk skill jalan macam planet of the ape .....thehehe...penat ooo panjat bukit nih...masa kayuh semua tu tak rasa lak...
3 bijik 4x4 tunggu giliran nak jalan....
"awat depa tak ikat tanda kat sini..satni org bleh sesat ni.."tok mulu...
kenderaan dah nak bergerak tok mulu lak buat sibuk...tak mau nek lg...dia kata kecut perut naik 4x4 aku thehehe....mana tak kecut kiri kanan gaung...aku yg bawak pun kekadang bimbang gak.. tapi aku ok ...dah terbiasa jln off road...maintain ler...
"peet hang bawak tok mulu elok2....kalau dia komplin kat saya ..siap " abg mat....."sabaq cik mat sabaq ..simpan ilmu ninja tuh " zainal...thehehe...
abg mat masih bz ngan tanda jalan..."u duduk jer kat sini tak yah ubah tempat...nanti takut member2 i sesat lak..."kata abg mat kat pokok sawit tuh...kih..kih..
"opp...ooopp...cukup untuk hari ini minggu depan kita mai lain ajak semua mai..baru cepat abih"
"peet hang nak tengok aku dh pakai moto rc dak?"abg mat....punya la gian nak naik beskal ngan moto pun dilayannya gak...thehehehe....steady abg mattttt.......
"best ooo tadi peet , laju cam kesatria baju hitam jer thehehe" abg mat .............. lepas tanda kat sini.. aku terpaksa balik ...bini kat umah dah nak jadi kaler hijau dah...mau tak mau aku terpaksa balik awai skit dari member lain...tapi tak pa minggu depan nak mai lain ...tebas kasi clear... kepada all member mountain pedalar ringan2kan tulang anda membantu kerja2 pembersihan kawasan kayuhan ini supaya semua dapat kepuasan maksima semasa berkayuh....thehehe..jumpa lagi hari sabtu 14/02...byeee....

No comments:

Post a Comment