Wednesday, February 18, 2009

Kayuhan Ujian Buat Orang Power

Selepas puas meredah hutan keluar hutan, redah belukar keluar belukar, lintas sungai, plug motor jem, angkat motor naik hilux, makan mushroom soup dan macam2 halangan lagi....semua tu untuk cari trek baru yang lebih extrem. maka hari ini ahad 15/02/2009 tibalah masanya untuk kami (gerek gunung members) menguji trek baru yang telah kami terokai...nak tengok penat tahap apa yang trek nih boleh bagi kat kami..hehe.. hari tuh masa cari trek mana nak rasa penat ..sebab naik 4x4 ....aku yang dah seminggu tak kayuh basikal, rasa cam nak tarik diri jer...bukannya apa satgi tak pasai jer penat ...tapi nak jaga status ranking punya pasal aku gagahi jugak biar termuntah hijau sekali pun...hehe..aku tau la mesti mencabar punya trek nih..sebab aku ikut recee tak miss .... tapi kalau yang dah ada power tak de hal punya...dibawah nih ada serba sikit pic yang sempat aku snap.
awal2 pagi lagi beberapa ahli yang dah tak sabar sampai dulu...
tok mulu yang dah sampai awai dari aku , dok ajak siap pi kayuh dah..shahrul ngan wadi lak buat2 tak dengar...."eleh trek tu senapas jer aku kayuh"shahrul kata...thehehe...
abg mat menunjukkan tanda kebestan di kedua2 belah tangannya.."trek nak pi nih best" kata beliau bersungguh-sungguh...
akibat kebestan melampau dari abg mat shahrul terus menyarungkan sepatu baru beliau tanpa ragu2 lagi.... lawa la plak kasut hang shahrul...jeles aku..
"trek ni la yang paling best of the bestan saya pernah lalu" kata abg mat kat shahrul...haikal lak dok posing interprame...hehehe..
abg lan diposisi biasa sedang berchit chat ngan tok mulu....
semua org dah bersedia tapi semua pakat dok buat muka pelik tengok sesuatu .....abg mat? pasai pa ngan abg mat???
tudinnnn.....kuda besi baru abg mat ka? kih...kih...kih....muka serius tuh ready nak kayuh ka?? kah..kah..kah...
setelah melalui reban ayam dan dikejar anjing lepas tuh panjat bukit kami berjaya sampai kat first check point...penat ooo...bukan pasai bukit...tapi anjing ligan..thehehe...
abg mat ngah refill....
tengah sedap2 kayuh tayar member baru kami art, kena paku.....besar plak tuh ...
tapi takpa kita ada pomen beskat...champion pasal tukar tayar...mempersembahkan abg mat the ninja of black merida...hehehe...
"ini kecik punya hal..sat saya buat, taya ni ok nih..tak macam tayar shahrul tu .." abg mat.
tuh paku tuh nak sama besar ngan test pen...kalau kena taya back hoe pun leh pancit nih...
"ok pam lagi art...pam...pam ni saya dok rasa dah nih angin masuk nih..."
"hang kena ingat art taya tuh angin dah cukup untuk hang kayuh bukit kat blakang saya nih...ingat jangan sesekali hang tolak...kalau tak angin tuh bleh kuar balik.." abg mat.
"tudia bukit tu ka? mampuih aku"art.
"aduih...aku dah tolong pam angin beskal art...angin badan aku lak nak abih".....thehehe...penat ye bang...
bro warry masih tersenyum walau penat...
cikgu hadi ...dah lama tak kayuh sekali...tapi angin dia masih kuat ..cayalah
bukit ni agak mencabar bagi org yang kurang power...thehehe...ramai kecundang dipertengahan jalan...
"depa tu dah tak leh naik dok kacau jalan plak" abg mat.... "tu la, saya bukit nih tak dak hal ... tapi depa dok tengah jalan nu nak lalu cemna" bro warry..
"woi..tepi woi aku nak kayuh nih.." art.... tok mulu lak dah naik setengah jalan pastu turun balik....
rupa-rupanya pedal dia tercabut,...kih...kih..power tui tok mulu push...
bro warry ngan tok mulu tengah mengkaji beskal tok mulu...mungkin warry pelik ngan power tok mulu..push sampai tercabut pedal...hehehe...
ni lah jadinya kalau dah terlebih power...aku tertunggin kat puncak teratas bukit ni... aku rasa ada org sabotaj aku la...dah dekat sampai bleh jatuh....
dah penat naik bukit ada satu lagi bukit....ni kiranya time dok impun tenaga nak naik bukit lagi le ni
bro maskut ....pulun tak mau mau...semangat
abg mat menunjukkan skill simpan tenaga cara ninja berpuasa pada bulan menggambang penuh...thehee...
ni lah akibatnya kalau tak simpan tenaga ikut cara abg mat...nadzri ngan bulu dada karpetnya baru sampai ...baju pun dah tanggal dah...thehehe...
"ni kalau tau kat karam singh walia ni abih la...gonjeng abih bukit ni sapa tarah?" bro maskut
lepas dah abih kayuh ..tempat biasa kami singgah sebelum balik..mana lagi kedai peknga hidayah ler....
ni dia muka tiga org kuat waddy,zainal dan shahrul ....tak jumpa depa pun lepas tayar art pancit.. depa kayuh terus ja...aku lak dah penat nak ikut... tup..tup ...depa dah sampai kedai peknga dulu tunggu kami yang power2 ni sampai...thehehe...tok mulu lak lepas pedal dia tercabut dia terus amik keta pastu tunggu kami kat kedai peknga gak..macam2 jadi hari nih ..tapi semua orang still enjoy... oklah dah lama aku dok mengarut ...sampai jumpa lagi next ride...bubbyeee.....

No comments:

Post a Comment