Wednesday, January 7, 2009

Pedu Lake Kuala Nerang expedition

Sebenarnya dunia ini luas untuk diterokai. Kalau aku tak kayuh basikal dengan geng gerek gunung, aku join dgn geng 4x4 masuk hutan still advanture.
Ni keta aku 4x4 aku baru beli dua bulan dah nak masuk hutan. Tapi takpa enjoy punya pasal calar skit2 apa salahnya.
Dah sampai kat tempat berkumpul dekat permatang tok mas kuala nerang. Kami konvoi dari umah ijan 6 buah 4x4.
Apa2 pun kalau dah kata ada event tu dah sampai kena register dulu la.
Antara 4x4 otai2 yang dah sampai.
Sungai ni nampak tenang ja, tapi arus kuat bro, dekat ngan champ site .
Sebelum org lain ready wawan dah siap pasang khemah untuk malam nih.
Dah siap pun. (pasu bunga tak boh ka oit??)
aku dah bleh relex kat khemah dah org lain buat khemah tak siap lagi.

Ijan dan Afat tengah atur plan nak letak khemah kat mana.
Khemah geng marshal sempoi siap ada meja buat kopi lagi.
Macam ni la waktu malam kalau dalam utan.

Aziz,afat dan jat tengah dok pakat nak karaoke lagu apa lepas seisi brefing nanti.

Abg sham tengah bagi short brefing kepada semua peserta.
Jasni Shafie (bekas pengulas sukan TV3) org kuat program ni.
Pagi stanby konvoi pergi pekan kuala nerang sebelum masuk trek balak pedu kuala nerang

Orang dah siap pasang sticker, abg sham lak baru pagi nih nak lekat.
Wawan tolong abg sham lekat sticker, tapi tolong tengok ja la. thehehe..
Sarat barang lam 4x4 ijan.
Isk lambat lagi ka nak bertolak.

Ok guys ready to goooo....



Isk ramai gak kat 50 biji 4x4 .


Pintu gerbang Take Off.

Konvoi ready to rumble...

Berdebu siot....
Chek point.



Ok semua org tukar gear L4 nak panjat bukit..

Dah macam lori hantu dah 4x4 aku.
Tinggi tuh boleh ka? (wawan tanya kat aku)
SS Tom buat demo .
Peet hang jagn takut panjat bukit tuh kalau terbalik afat ada theheee...kata ijan bersungguh.
Ijan tengah bagi kata2 semangat kat aku. abg syed dengar je..

dah malam nak tido awai lagi nak letak kaki kat bawah pacat banyak..

Semua tengah tunggu abg det masak lauk makan malam
sesak macam setinggan..
afat ngan ijan paling selesa tido lam khemah luas tuh..
Breakfast..


apa tengok2 org dah mandi la...
pak atan family..

aduih tidoq tak puas lagi depa gerak basuh pinggan.
abg syed and wife.
abg nasa dah makan?/
dapat hamper tuh sebab dah berjaya calarkan keta baru..
abg nasa pun dapat tapi special investor la..



jalan balik pun berdebu...
Singgah kat home stay pak atan kat tunjang..damai sungguh suasana kampung ciptaan pak atan
Ular sawa nih pak atan bela dari dua jengkal.
good morning ...

payah nak jumpa dah mesin getah nih..


indah sungguh kampung pak atan ni...
Santai lepas makan laksa..
abg syed panjat pokok nyok thehee.....
ijan dan afat tok guru aku 4x4..
best lain kali nak ikut lagi....

No comments:

Post a Comment